09.08.2017

Moje podróże z lotką

Nie, nie o moje podróże tu chodzi a tym bardziej z lotką. To tytuł książki, którą ostatnio przeczytałam.  Książka pasjonująca, trudno mnie się było od tej lektury odrywać /ze względów zdrowotnych....... musiałam robić przerwy/. Autorka w prosty sposób i bez nadęcia opisuje swoje zaangażowanie dla sportu. Czasy w jakich to robiła do łatwych nie należały, a jednak udawało Jej się zrobić coś z niczego. Tak mogę powiedzieć, bo wtedy w głębokim PRL nie było nic, a autorka bloga http:/http://www.okiemjadwigi.pl/ wcale się tym nie zniechęcała, a wręcz odwrotnie.  Książka dostarczyła mi też wzruszeń.....  Bardzo polecam tę książkę, bo to też książka, w której Autorka, jak pisze Małgorzata Gutowska Adamczyk, autorka wielu wspaniałych książek m.in cyklu "Cukiernia pod amorem", czy "Kalendaryz",  w której Jadwiga Ślawska-Szalewicz pokazuje świat sportu od kuchni, kreśli obraz PRL-u i ludzi, którzy tak jak ona, oddali sportowi całe życie.O działaczach sportowych wiemy niewiele, rzadko się wypowiadają, jeszcze rzadziej pozwalają nam poznać swą pracę od kulis. Często są to ludzie oddani całym sercem sportowcom, którzy wraz z medalami zagarniają sławę, nie zostawiając nic swojemu zapleczu."



O 6 z minutami z Jedynki PR popłynęła informacja, że dzisiaj jest 'DZIEŃ MIŁOŚNIKÓW KSIĄŻEK".
Wiedzieliście o tym, bo ja nie. A więc drodzy miłośnicy książek życzę Wam jak najwięcej czasu spędzanego własnie z książką. Niech ona stanie się dla nas przyjacielem, przyjacielem, do którego zawsze możemy zajrzeć i to bez zapowiedzi. Czy macie taką książkę? Na mojej nocnej szafce cały czas leży książka Gałczyńskiego "Wiersze na polskich obłokach".........

14 komentarzy:

  1. Tereniu, słyszałam już o tej książce i na pewno kiedyś przeczytam, dzięki za polecenie :-)
    Jestem bibliotekarzem, a o tym dniu nie słyszałam :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam ciekawa Asiu, czy Ty wiesz. Tyle jest tych różnych dni, że trudno się połapać....

      Usuń
  2. Piękna rekomendacja książki Tereniu i na pewno warto przeczytać jak to było od podszewki. Ja mam dużo ulubionych książek, a ich lista ciągle się poszerza;) Pięknego dnia;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu. Wzajemnie dobrego dnia. :) .

      Usuń
  3. Czytam , aczkolwiek nie romanse.
    Książka , którą polecasz na pewno jest interesująca i warta przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Krysiu za romansami nie przepadam. :) .

      Usuń
  4. No to poświętujemy dzisiaj! Z książką i z czymś tam jeszcze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co by tu jeszcze do książki dołączyć, o! dobra kawa i gorzka czekolada.

      Usuń
  5. 18.o8 na TVPolonia będzie wywiad z Autorką. A czyta się fajnie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już czytałam i napisałam recenzję u siebie, warta czasu spędzonego na lekturze, świetnie napisane:-)

      Usuń
    2. Już dawno nie czytałam tak wciągającej książki. :) .

      Usuń
  6. Może dla interesujących się tą dziedziną sportu książka Jadwigi jest ciekawa. Niestety sama autorka przesadnie reklamując swoje dzieło niby to literackie skutecznie zniechęca do niej swoim warszawskim zadufaniem i lekceważeniem innych. Autorka, Warszawianka nie toleruje reszty Polaków nie mających właściwego miejsca urodzenia i to trochę przykre jest
    Pozdrawiam Tereniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż tak nie interesuję się .......
      Pozdrawiam Jolu. :) .

      Usuń