Pierwsze i bardzo smaczne

Nie zawsze te pierwsze truskawki nam smakowały. Te dzisiaj kupione pierwszy raz w tym sezonie były bardzo smaczne, a zapach rozchodził się po całym mieszkaniu, więc mam nadzieję, że wszystko z nimi w porządku. Nie wierzę, że nie sypane, ale staram się wierzyć, że ten ktoś zachował karencję. Przynajmniej tak twierdzi pani, która sprzedaje ten piękny, zdrowy i smaczny owoc w swojej branie tuż obok pobliskiego marketu.

Zapewne wiecie, że truskawki to owoc, który warto jeść. Ponieważ przypominania nigdy dość, więc choć trochę napiszę o jego zbawiennych właściwościach dla naszego organizmu.
Truskawki są dziełem człowieka a nie przyrody. Nie ma ich dziko rosnących. Powstały w połowie XVII wieku ze skrzyżowania dwóch gatunków poziomek. Nie wiedziałam o tym, a może zapomniałam?
Najlepiej jeść je na surowo. Właściwości odżywcze i lecznicze truskawek są nie do przecenienia. Poleca się je reumatykom, cierpiącym na schorzenia wątroby a także nerek - są moczopędne. Działają dobroczynnie na serce, obniżają poziom cholesterolu i ciśnienie tętnicze. Są wskazane dla osób otyłych i z nadwagą. Stugramowa porcja zawiera zaledwie 28 kcal, można je zatem jadać bezkarnie. Zawarte w truskawkach minerały i witaminy korzystnie wpływają na włosy, a truskawkowa maseczka wygładza i nawilża cerę.  Ale żeby nie było tak pięknie, są bardzo uczulające, więc wrażliwsi muszą uważać.

Bardzo lubię makaron, swojej roboty koniecznie, z sosem truskawkowym. To moja ulubiona potrawa, kiedy ten owoc ma swój czas. A Wasza?

Komentarze

  1. Ja lubię truskawki w każdej postaci i jem w takich ilościach, aż zaczynają wyłazić uszami :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdaje się, że Włoch to by padł na typowo polskie zestawienie makaronu z truskawkami ;-) Tak czytałam. Jeszcze w tym roku nie próbowałam, moja nieufność wobec plantatorów jest większa niż apetyt ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie ufam tak do końca, ale może nie jest aż tak źle, jak myślimy. W ubiegłym roku kupiłam nie u tej pani w bramie i wszystkie były do wyrzucenia. Miały taką gorycz, że nie dało się tego zjeść.

      Usuń
  3. Ale mi smaka narobiłaś ::))Moje dopiero kwitną ,pewnie na lipiec będę zajadać ,a jest sporo kwiatu ,to owocu tez powinno być.Więc czekam...w sklepach są ,ale jakieś takie świecące...Nie kupuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas w sklepach tez były dużo wcześniej i własnie takie świecące. Ja też nie kupuję, czekam, ąż ta pani pojawi się w bramie......

      Usuń
  4. Zaczynają się truskawki, pycha...
    Też lubię z makaronem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to będziemy Krysiu się delektować tym wspaniałym daniem. U nas jutro będzie na obiad. Mam zamiar zrobić makaron. Czy się uda, Bóg raczy wiedzieć. Sama zapewne wiesz, jak to jest ........

      Usuń
  5. Uwielbiam truskawki w każdej postaci. Z makaronem i śmietaną też.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja śmietanę zastępuję jogurtem naturalnym. :) .

      Usuń
  6. Ja kocham wszystkie owoce, w tym truskawki. Nie do sprawdzenia jest pochodzenie obecnych owoców. Kobiet z koszyczkami niewiele, a młodzi mający dziesiątki koszyków truskawkowych nie są wiarygodni.
    Byłam wczoraj na targu, nie był to dzień targowy. Z brzegu siedział starszy mężczyzna z paroma kobiałkami truskawek. Nauczona doświadczeniem rozejrzałam się dokładniej. Parę metrów dalej, za firanką było kilkadziesiąt koszyków. Po chwili pan podszedł, odsunął firankę, wziął trzy koszyczki i wrócił na swoje miejsce. Mnie odechciało się truskawek.
    Pozdrawiam Tereniu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to dobrze Jolu, że to zauważyłaś. A to cwaniak.
      Pozdrawiam Jolu. :) .

      Usuń
  7. Dziękuję Tereniu za cenne informacje. Truskawki, słusznie zachwalasz ich walory, bo są wielorakie i zawsze korzystne dla jedzących je ludzi - i dla urody i dla zdrowia. Jedzmy je więc codziennie, bo sezon trwa krótko. Dodam tylko, że truskawki od polskich plantatorów są najsmaczniejsze, do tego pachnące.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę. To prawda, że te nasze są najsmaczniejsze.
      Pozdrawiam. :) .

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. U nas cały czas dobre. Właśnie konsumuję. :) .

      Usuń
    2. Z cukrem też lubię. :) .

      Usuń
  9. Ratunku! Truskawkowe kłopoty nadciągają!

    OdpowiedzUsuń
  10. Makaron z truskawkami, to także moje ulubione, sezonowe danie. Bardzo lubię te owoce ze śmietaną. U mnie truskawki są jeszcze bardzo drogie, więc poczekam, gdy stanieją albo gdy dojrzeją w moim ogrodzie. Dziękuję za informacje o truskawkach. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę Nino. Fajnie, że będziesz miała swoje ogrodowe. :) .

      Usuń
  11. Mają jeszcze parę wad :( Ma przykład niestety mają sporo cukru, więc czerwiec to zawsze czas przybierania na wadze. Żeby człowiek się nie wiem jak pilnował, jak jeszcze dołoży trochę czereśni, całe wiosenne odchudzanie szlag trafia :((
    Druga wada to moczopędność. Nie daj Boże pojeść na wieczór. Ostatnio wstawałam w nocy chyba z 7 razy.
    Ale co tu gadać, pyszne są, i krótko, więc trudno, trzeba jeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Helenko. trudno..... trzeba jeść. Jedzmy więc i cieszmy się ich smakiem.
      W tym sezonie, mam wrażenie, są jakieś lepsze. :) .

      Usuń
  12. Mam właśnie w ogródku, ale szkoda, że już się kończą:( Nie wiedzialam, że są dobre na reumatyzm, męczę sie z tymi bólami w kościach i mięśniach od dawna i nic nie pomaga...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kosztele mój smak dzieciństwa

Odpuściłam kijki

Już 4 zjadłam