Ale się zacietrzewił

Wysunął nogę lekko do przodu, splótł dwa palce już nie wiem u której ręki i zaczął lekko podniesionym głosem rugować mnie i moją koleżankę ten łysiejący, korpulentny i niezbyt wysoki mężczyzna: "A co pierwszy raz jesteście w kościele, to nie wiecie, że wodę bierze się dopiero po poświęceniu".  A jakie wyrysowało się na jego twarzy zacietrzewienie. Nie będę tego jego zacietrzewienia opisywać, bo mniej więcej wiecie, jak wygląda taka twarz. 😏 . Zamurowało nas. Powiedziałyśmy, że właśnie tak jest jesteśmy pierwszy raz w kościele. Szczególnie ruszyło to moją koleżankę, bo to właśnie ona czerpała do swojej buteleczki wodę z  tej plastikowej w szarym kolorze beczki. Pociągnęłam ją za połę, żeby dała spokój i tak o to zakończył się kościelny teatrzyk, a ja zaczęłam dostrzegać komizm tej postaci,. Mówię Wam, co sobie przypomniałam tę scenkę podczas mszy, to usta same układały się do śmiechu. Musiałam natychmiast pomyśleć o czym innym, aby skupić się na mszy. O Opatrzności moja po raz kolejny dziękuję Ci za poczucie humoru, które z wiekiem narasta. 😀😀😀 .
To przedstawienie można było zobaczyć w Wielką Sobotę tuż przed 18.00 w "moim" kościele farnym.

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Aja wzięłam w niedzielę. :) .

      Usuń
  2. Witaj Teresko.
    Smalić takich niegrzecznych facetów, bo jest ci u nas dostatek.
    Tak bywa, że jak "prawdziwy" katolik kogoś w koście nie opierd..., to przez całe święta jest chory,
    A nam niech się darzy i marzenia spełniają.
    Pozdrawiam i do siebie zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Michale smalić..... Niech się darzy... Pozdrawiam wzajemnie. :) .

      Usuń
  3. Och, szkoda słów na takiego przyjemniaczka :-)
    Nasz proboszcz to takie dyrdymały czasem opowiada, że już anegdoty o nim krążą. Nie zawsze posługa Bogu z empatią idzie w parze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może już wypalony i czas na zmianę, dobrą zmianę. ;) .

      Usuń
    2. Wolałabym LEPSZĄ zamiast dobrej ;-)

      Usuń
    3. Ja też wolałabym LEPSZĄ. :) .

      Usuń
  4. Napisałam komentarz, ale chyba wyparował :(
    Ta teoretyczna chrześcijańska tolerancja i miłosierdzie już dawno wyparowały z tej ziemi. Szukają sobie innego miejsca w kosmosie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tacy to są prawdziwi chrześcijanie.

      Usuń
  5. Oj, przydałaby się woda święcona na tego jegomościa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że go nie pokropiłyśmy, dopiero by było.....

      Usuń
  6. No bo jak bierzesz :-))) Też bym spokojnie nie wysiedziała później ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się tak bierze, to się tak ma. ;) .

      Usuń
  7. Ciekawe czy taki facet chociaż raz w życiu samodzielnie pomyślał...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i jemu coś tam się udało. ;) .

      Usuń
  8. Ech, ręce opadają. Obie. Przecież czy to tak na dobrą sprawę ważne?
    Jak dla kogo.
    Dobrze, że masz poczucie humoru, bez tego...ech...
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko ksiądz wcale specjalnie nad tą wodą się nie pochylał i nie odprawiał żadnych modłów. Po prostu szedł przez kościół i święcił, może ta kropla z tego kropidła nawet tam nie doleciała do tej beczki?

      Usuń
  9. To takie typowe :-) Ostatnio widziałam żarcik rysunkowy, świetnie oddający postawę przeciętnego uczestnika nabożeństw: blokowisko, a z okna leci wrzask "k...a, ubieraj się szybciej, bo nie zdążymy do tego j.....o kościoła." (To było bogatsze w treść, ale już nie pamiętam całości.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ło matko, aż tak jest z przeciętnymi. ;) .

      Usuń
  10. Zacietrzewiony bywalec kościoła to dość powszechne zjawisko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe z czego to wynika, może, idąc na skróty dopowiem, sama postawa kościoła takimi nas czyni?

      Usuń
  11. Nawet w kościele jest się pod obstrzałem ,zamiast się chłopina modlić ,bo po to przyszedł ,to obserwuje co ,jak ,kiedy...A przecież jak ksiądz wyjdzie, to święci cały kościół ,tak ,czy nie?To co za różnica kiedy się bierze wodę::))Polacy stają się coraz bardziej złośliwi..Pozdrawiam Tereniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Danusiu i ta jej woda była poświęcona przecież.
      Pozdrawiam Danusiu. :) .

      Usuń
  12. Wiem, że takie sytuacje są przykre.... ale takimi ludźmi nie trzeba się wcale przejmować.Udawać że ich nie ma.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Stokrotko. Takich ludzi to mi po prostu żal.
      Pozdrawiam Stokrotko. :) .

      Usuń

Prześlij komentarz