02.12.2016

Szynka nie tylko na święta

Przepis na tę szynką wypatrzyłam na stronie głównej Onetu w ubiegłym roku. Tak mnie zainteresował, że postanowiłam go wypróbować. Ponieważ wszystkim bardzo ta szyneczka smakowała, postanowiłam i na te święta ją zrobić. Może i kogoś z Was zainteresuje?
Składniki:  ok. 1 kg szynki, zalewa: 2 l wody, ponad 1/4 szkl. soli, łyżeczka cukru, 5 liści laurowych, 1 łyżeczka majeranku, 1 łyżeczka chilii, 6 ząbków czosnku, 6 ziaren jałowca. To wszystko zagotować pod przykryciem.
Wykonanie: Szynkę natrzeć 2 ząbkami czosnku, zawinąć w folię i włożyć na noc do lodówki. Następnie włożyć ją do zimnej zalewy. Zagotować i gotować na małym ogniu 15 minut /nie dłużej/. Zostawić do ostudzenia. Ponownie zagotować zalewę z szynką. Gotować 15 minut /nie dłużej/,  zostawić do ostudzenia. I gotowe.


8 komentarzy:

  1. Dziękuję za wypróbowany przepis,akurat jest u nas szynka w promocji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetycznie wygląda....
    Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu.
      Pozdrawiam również ciepło. :) .

      Usuń
  3. Tereniu, szyneczka jak marzenie, robimy podobną i jest pyszna....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A już myślałam, że wszystkich zaskoczę, a tu masz.... ;) . :) .

      Usuń